سيستمهاي برقي و الكترونيكي اتومبيل خودرو
یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 12 خرداد 1398
بازدید : 230
نویسنده : کیا فایل

سيستمهاي برقي و الكترونيكي اتومبيل خودرو

سيستمهاي برقي و الكترونيكي اتومبيل خودرو

 

گزارش كارآموزي

رشته مكانيك خودرو

 

 سيستمهاي برقي و الكترونيكي اتومبيل خودرو

 

موقعيت و تاريخچه:

كارخانة ايران خودرو در كيلومتر 14 جاده مخصوص كرج واقع شده است. در واقع جاده مخصوص كرج از ميان كارخانه عبور مي كند كه آن را به دو بخش شمالي و جنوبي تقسيم كرده است. اين كارخانه در مساحتي بالغ بر 2315170 متر مربع قادر به توليد انواع خودروها از قبيل اتوبوس، ميني بوس، سواري و وانت و كاميونت مي باشد.

اين كارخانه در سال 1341 به نام كارخانجات صنعتي ايران ناسيونال بنيان نهاده شد و در مهرماه 1342 عملا فعاليت خود را با توليد اتوبوس آغاز كرد. اولين توليدات كارخانه اتوبوس مدل 302 و ميني بوس 0309 بنز آلمان غربي بود. در شهريور ماه 1345 نيز مجوز ساخت خودروسواري چهارسيلندر را دريافت كرد.

در اوايل سال 1349 سالن توليد پيكان با امتياز از شركت تالبوت يا گروه دوتس انگلستان در كارخانه شمالي شروع به كار كرد در بدو امر توليد پيكان 6000 دستگاه در سال بود ولي در سال 1354 با توسعه سالن پرس و شاب و سالنهاي رنگ و صافكاري در كارخانه جنوبي ظرفيت توليد تا 150000 دستگاه در سال بالا رفت.

در حال حاضر محصولات ايران خودرو عبارتند از:

1- انواع اتوبوس

2- ميني بوس شامل ميني بوس هاي 309 در دو نوع سقف بلند و سقف كوتاه، آمبولانس، كاميونت يك و دو كابين.

3- سواري پيكان 1600 و پژو 405 در دو مل GL و GLX پژو پرشيا – پژو RD سمند و پژو 206

4- وانت پيكان كه اخيراً توليد آن در محل كارخانة ميني بوس سازي از سر گرفته شده.

همانطور كه گفته شد كارخانه ايران خودرو از دو بخش شمالي و جنوبي تشكيل شده است كه در مجموع 10 كارخانه در آن به فعاليت مشغول هستند. اين كارخانجات عبارتند از:

1- كارخانة اتوبوس سازي (302)

2- كارخانه ميني بوس سازي (309)

3- كارخانه سواري سازي

4- كارخانه صندلي سازي

5- كارخانه پرس و خم

6- ريخته گري

7- ماشين شاب

8- سالن شاتل

9- سالن RD

10- سالن 206

 

تاريخچه زماني

ترديدي نيست كه سيستم برقي اتومبيلهاي جديد ويژگيهاي فني بسيار رعب انگيز، اما در عين حال بسيار جذابي دارد. سيستمها و مدارهاي پيچيده اي كه امروزه بكار مي روند به شيوه اي جالب تكامل يافته اند.

چنان كه در مورد بسياري از تحولات تاريخي صادق است، نمي توان يقين حاصل كرد كه فلان قطعة خاص را چه كسي و در چه زماني «اختراع» كرده است، زيرا اين تحولات هم به صورت موازي و هم به صورت متوالي رخ مي دادند!

تأمل در باب تعيين پدر سيستم برقي اتومبيل جالب است. بديهي است كه ميشل فارادي سزاوار تحسين است، اما تين لنور هم هست، رابرت بوش هم هست، نيكلاس اوتو هم هست… و اين رشته سر دراز دارد!

شايد درست آن باشد كه عقبتر برويم تا به تالس ملطي، فيلسوف يوناني، برسيم كه كهربا را به خز ماليد و الكتريسيتة ساكن را كشف كرد و براي نخستين بار واژه «الكترون» را مطرح ساخت. كهربا را به زبان يوناني «الكترون» مي نامند.

در حدود 600 قبل از ميلاد تالس ملطي، با ماليدن كهربا روي خز، الكتريسيتة ساكن را كشف كرد.

در حدود 1550 ويليام گيلبرت نشان داد كه بسياري از مواد «الكتريسته» دارند. او دريافت كه دو نوع «الكتريسته» ناهمنام يكديگر را جذب و دو نوع الكتريسيته همنام يكديگر را دفع مي كنند.

1672 اوتو فون گوريك اولين دستگاه برقي، يك گلولة چرخان از گوگرد را اختراع كرد.

1742 آندرياس گوردون نخستين مولد الكتريسيتة ساكن را ساخت.

1747 بنجامين فرانكلين بادبادكي را در هواي رعد و برقي به پرواز درآورد!

1770 دليجان بخار كونيو تماما از چوب، ساخته شد.

1780 لوييجي گالواني يك رشته فعاليت را آغاز كرد كه به اختراع باتري منتهي شد.

1800 نخستين باتري را آلكساندر ولتا اختراع كرد.

1825 ويليام استورژن الكترومغناطيس را كشف كرد.

1830 سر همفري ديوي كشف كرد كه با مدار شكني جرقه ايجاد ميشود.

1831 فارادي مباني القاي الكتريسته را كشف كرد.

1851 رام كورف براي اولين بار پيچك القايي ساخت.

1859 گاستون پلاشه، فيزيكدان فرانسوي انباره را ابداع كرد.

1860 لنور نخستين شمع را ساخت.

1860 لنور احتراق « در داخل سيلندر» را ابداع كرد.

1861 لنور نوعي كوئل مرتعش ساخت.

1861 رابرت بوش در قرية البك در نزديكي شهر اولم در آلمان متولد شد.

1870 اوتو طرح موتور چهارزمانه را به ثبت رساند.

1875 سيستم جرقة گسسته در موتور زيگفريد به كار گرفته شد.

1879 لئوفونك سيستم جرقه زني لولة داغ را ابداع كرد.

1885 گوتليب دايملر و مارل بنز موتور اتومبيل را ابداع كردند.

1887 هرتز امواج راديويي را كشف كرد.

1887 ماگنتوي ولتاژ پايين بوش در موتورهاي زميني با سوخت گازي به كار رفت.

1888 پروفسور آيرتون نخستين اتومبيل برقي آزمايشي را ساخت.

1899 نخستين كيلومتر شمار (مكانيكي) به بازار آمد.

 

بخشی از پروژه 139صفحه ای برای دانلود کامل ابتدا خرید کنید.

 


 





:: موضوعات مرتبط: اتوموبیل , ,
:: برچسب‌ها: فایل , سیستم برقی خودرو , گزارش کارآموزی مکانیک خودرو , مکانیک ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG